Alla inlägg den 20 december 2009

Av åsa eriksson - 20 december 2009 14:49

Helgen före julafton och fjärde advent.

Barnbarnen kom på lördag eftermiddagen ,vi skulle göra flätade hjärtan att hänga i granen,men vi fick ge upp,vi kom inte ihåg knepet med flätningen...........Naturligtvis så fick jag några höjdpunkter med barnen,den nya adventskalendern är visst spännande.

Maja som är i den åldern att det saknas tänder fram,berättar med frenesi om Supersura SunkSara och Supersnälla SilverSara  och det blir många s-ljud det.

Ni förstår att man ibland inte kan hålla sig för skratt,det blir mest bara blåsljud.

Och fort berättar den unga damen om allt som händer ..

Det gäller att lyssna ordenligt och hänga med.

Lilla syster Emma blir lätt imponerad av berättelsen,eller är det s-ljuden

I alla fall är hennes ögon runda av förvåning.

Emma kan hon också,morfar satt med Cash,valpen i famnen ,han satt så fint  och Emma såg stenarna som låg på plats.

Hon frågade lite fundersamt ,hur har han kunnat få i sig dom utan att vi märkt något

Ja ,vad svarar man,jag tror morfar kom av sig.

Till historien hör att vi alltid är noga med att barnen inte tappar några pärlor på golvet när de gör halsband,just för att inte hundarna skall få i sig dem.

 

Morfar han har varit hängiven Tv ,n även han,skidor både baklänges och framlänges tycks det som..

Hundarna har fått springa av sig i nysnön ,nu när termometern bara visade 3 -

 

Den här helgen går nu mot sitt slut ,även jag känner mig lite slut i både kroppen och knoppen.

Två glada barn kan ju prata utan uppehåll,dansa ,sjunga,ut i snön,in med snön,ja det är glada dagar det....

 

Själv är jag hur godissugen som helst och det finns inget av den varan hemma.

 

Tror inte att jag kan lura Leif till någon godisaffär..vi får väl se.

 

Presentation

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5 6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28 29
30
31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Emmalines tel.0705252926

Valpar ..

Valpar finns just nu på kenneln /  


Skapa flashcards