Alla inlägg den 6 april 2010

Av åsa eriksson - 6 april 2010 08:27

Vanlig vardag igen..skönt ....barnbarnen har Påsklov

 

vet inte om det heter så eftersom lovet kommer efter påsken...

 

Morfar skall ut och cykla med dom..det har han lovat..det är bra cykelvägar..och barnen lär sig trafikvett

 

I går när jag gick igenom bilderna på DJ-kullen  vid 6 månader så blev jag väldigt nöjd..kan dom dessutom springa fort....måste jag säga att Derek och BS Juliet har gjort bra ifrån sig...hoppas det håller i sig..

 

 

Vi har sol idag och jag hoppas på lite värme under dagen...Leif är redan ute och går med Cashen och Poggy i skogen..

Där ser man att det inte skiljer så mycket i höjd...Poggy tillhör dom lite mer sällsynta grabbarna som håller 51 måtten...tror attt skulle jag mäta honom idag är han 50 cm..hela den kullen med DS Element som han heter i stamboken blev ingen hane över 51...av fem stycken..något som man egentligen skall sträva efter..hans vikt är 14,5 kilo

 

Är otroligt nyfiken på DJ -kullen vart dom kommer att hamna storleksmässigt..

tikarna som jag spekulerade i att dom kommer att bli större än ÖL-kullen,stämmer...dom har idag vid sina 6 månader kommit upp i den höjden som Öl-kullens tikar är idag..och dom har växtknölar kvar..

Hanarna åtminstone 2 av dom tror jag fortfarande kommer att hålla bättre storlek..dvs mindre..men man vet aldrig..

 

Nu skall jag röja i köket efter gårdagen bak..

 

Sola skall jag försöka hinna med liksom en långpromenad med Sofi och hundar..vi har ju en del att välja på..

 

 

Presentation

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Emmalines tel.0705252926

Valpar ..

Valpar finns just nu på kenneln /  


Ovido - Quiz & Flashcards