Alla inlägg den 10 september 2010

Av åsa eriksson - 10 september 2010 15:54

Nu har Anders och Lisa åkt..och dom hade mycket trevligt att prata om..bl.a att nu hade Hanna bara vanligt bandage..och om ca en vecka tas även det bort..det hade läkt alldeles förträffligt.. nu börjar rehabliteringen snart..måste beundra husse och matte med all den tid ..omsorg och energi dom lägger ned..inte då bara på Hanna utan på de övriga hundarna med..det känns också extra roligt att Tala visar framfötterna..eftersom jag har ett finger med i spelet ..både när det gäller Paanga och Tala...valpar var tingade efter Juliet ..men eftersom hon fick bara en valp fick jag uppdraget att leta fram en spännande kombination..efter samtal med kennel Moneysteps så var saken klar..Dan o Linda...Anders och Lisa köpte var sin tikvalp..och jag tror inte dom blev besvikna..............

 

Det är inte var dag man får sig en aha upplevelse när det gäller träning..men i dag fick vi det..

Dom har lärt sig mycket på kort tid..men ändå lyckats behålla sans och vett..

 

Där får hundarna ut maximalt av sin träning vill jag lova..ingen chansning där inte..

 

Måste säga att Hanna med H har haft turen att ha Juliet och Derek som föräldrar..och turen att ha Anders och Lisa som husse och matte..det kan bara bli bra..

 

Alla våra valpköpare vill jag tillägga gör sitt allra bästa för sina hundar..tack skall ni ha...lovorden till nybörjarna Anders och Lisa är just detta att dom just har börjat och jag vet att det är lätt att förivra sig i sin träning.....

 

Nu vill jag önska lycka till i helgen...

 

Annice o Torbjörn

Hasse o Susanne

Fredrik o Carina

Anders o Lisa

Dan o Linda

Bengt o Ann-Christine

med hundar

 

Vi håller tummarna!!!!!!

 

 

 

 

Av åsa eriksson - 10 september 2010 07:51

I dag får vi celebert besök ..av Anders och Lisa samt deras hundar..dom är på återbesök med Hanna på Strömsholm..

 

Vi passar då på att skicka i väg ett vandringspris till Chistina o Håkan..2009 års Rookie.

 

Idomics kennel sponsrar detta årligen återkommande lopp..

 

Det är första gången vi får besök i vårt nya hus..vi har istallerat oss bra och även hundarna..nu är det snart dags att sätta upp staket runt vår tomt så vi kan ha dem lösa..

 

I helgen blir det nog..vi hoppar all hundträning..dom har gått rätt mycket och unghundarna behöver inte springa jämt..kanske vi åker ned en dag mitt i veckan och burtränar..sedan är det ju dags för dem att springa med annan hund..

Presentation

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20 21 22 23 24 25 26
27
28
29 30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Emmalines tel.0705252926

Valpar ..

Valpar finns just nu på kenneln /  


Ovido - Quiz & Flashcards