Alla inlägg den 4 januari 2011

Av åsa eriksson - 4 januari 2011 08:57

Hundkapptidningen nr 6 har kommit ut........................

 

Ännu ett kappår har försvunnit..och likaså pengar!

när man budgeterar hundåret är det svindlande summor man lägger ned på sina springande hundar..............

 

Själva skulle nog vi kunna tänka oss att tävla utan prispengar i de så kallade vanliga racen.....mot att startavgiften är bara vet.avg

 

I Rubriklopp som är sponsrade som vanligt..........mot en start +vetavgift ..dopingavgift...........................

 

Men kul är det!

 

Roligt att Linnea återigen har tagit upp sitt skrivande i hundkapptidningen..s.k .whippetsidan..

den har ju i några år varit inaktiv.

 

Vad jag kunde läsa mig igenom så handlade det mycket om statistik denna gång.........

och så det nya förlaget om hur man utser Årets Hund(whippet) på..

 

kanske lite luddigt skrivet för dom som är nya medlemmar.........................................


....

 

Och med en hel del år på nacken som hundkappare måste jag tillägga att  jag själv inte hänger med..när det skrivs.. kanske ett missförstånd ...

 

Klubbarna ombads av SHCF att själva komma in med förslag ..vilket är helt demokratiskt rätt.

 

Whippetansvariges förslag fanns då med som ett alternativ..tyvärr hade endast 3 familjer tillfrågats ang.detta alternativ.. vid ett tävlingstillfälle i Sundsvall..dessa var positiv till förslaget.............detta skall ju inte räcka för ett avgörande..så SHCF valde att skicka det vidare till klubbarna..

 

Att inte alla klubbar svarat är synd..och man undrar då vilka klubbar det är?

 

Själv måste jag medge att jag tycker SHCF skall sköta utnämningarna av alla Årets Hundar...lika för alla hundkappare..

 

På vårt möte i VHS hade vi 3 förslag uppe för diskussion.

Flest röster vann.

 

Vi har nu börjat en nytt tävlingsår ..som jag hoppas kommer att bli en trevlig gemenskap..kappare emellan ..

 

Vi på Emmalines har fått en ny inspirationskälla i Pluras låt.......

 

Pojkar..Pojkar ...Pojkar

Här kommer ett hundår till!

 

   

inte alla vakna än? 

 

 

 

Presentation

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8
9
10 11
12
13 14 15 16
17
18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Emmalines tel.0705252926

Valpar ..

Valpar finns just nu på kenneln /  


Ovido - Quiz & Flashcards