Alla inlägg den 22 juni 2011

Av åsa eriksson - 22 juni 2011 10:47

En bild på Emmalines DJ Kalle Kula ..som kommer över till SM 2011

  på bild 8 månader

Av åsa eriksson - 22 juni 2011 09:42

Onsdag förmiddag..mulet..men hopp om sol längra fram på dagen..

Dras fortfarande mellan att vara hemma och ta det lugnt md barnbarnen eller åka med till Järbo för att tävla..det som gör det svårt är att både Ruter Dam och Juliettan finns på plats..det var ett tag sedan jag såg de bägge ..Juliettan går i samma lopp som Cashen..så det skulle vara kul att se henne springa..

 

Efter tävling skall Rutan och Hanna träna..det känner jag också för!

 

Sommaren är så att säga mitt i sin prakt..och denna gång känns det så viktigt att verkligen få suga in allt runt omkring ..vet inte om det har med åldern att göra ..men varje sommar blir liksom lite mer intensiv att få uppleva......känner att jag egentligen vill mycket mer än bara hundkapp...

 

Hundkapp har sin speciella charm ..men den tar mycket energi av mig..och jag känner för att slappa och bara vara denna sommar..vilket inte riktigt går ihop med det vi pysslar med ..men hundkapp är som sagt för oss en livsstil..vilket gör att man kommer på sig själv med att läsa startlistor ..resultat..för att till slut anmäla sina hundar till nya tävlingar..

 

det som mest svider är alla pengar man lägger på denna sport..

som det ser ut i dag med skyhöga bensinräkningar och startavgifter på tävlingssäsong och lika dyra energikostnader under vinterhalvåret..finns det inte så mycket plats kvar för sparandet..

det märks på banorna ..allrahelst på greyhoundsidan..mycket mindre antal tävlande..

likaså vad jag förstår är det på WR..

 

men visst är det kul att ha någonting gemensamt att pyssla med..

 

en undran finns i mitt huvud ..det gäller då antal banor och klubbar..skulle det kanske vara en ide att minska antal tävlingar samt att gå ihop om riktigt bra sådana..

Norrlandsalliansen..mellansverige o.s.v det skulle bli ungefär fyra klubbar i varje allians..

klubbarna ..samarbetar.. håller gemensamma tävlingar..raggar sponsorer..

det skulle också innebära en förbättring rent funktionärsmässigt..

I dag tycker jag att det erbjuds ett för stort urval av tävlingar varje helg..och ingen är någon höjdare..

raka race som ingen anmäler till..greyhoundägare är mer bortskämda med fina lopp..vi whippetägare är överlevare och det märks tydligt idag..men jag och många med mig vill ha tillbaks greyhoundsfolket..den riktiga hundkappen..naturligtvis då tillsammans med andra raser..

 

skillnaden såg vi i Borås på företagarkvällen..som jag uppfattat det hela så skulle 150 hundar anmält sig till den kvällen..

och vad jag kan förstå av det hela så är det inbjudan och de fina loppen som drog..

 

lite avslagen hundkapp med andra ord..pengar styr ..både hemifrån och från respektive klubb..vi får se hur det slutar!

 

 

 

 

Presentation

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Emmalines tel.0705252926

Valpar ..

Valpar finns just nu på kenneln /  


Ovido - Quiz & Flashcards