Alla inlägg den 8 februari 2012

Av åsa eriksson - 8 februari 2012 13:25

här från SM-semin Borås...2011

Emmalines DJ Vargtass i ledande position

Bröderna Sökövintin CA.Gibson/CA Glavio tätt efter..

 

 

Av åsa eriksson - 8 februari 2012 09:03

nu har jag jobbat intensivt sedan barnbarnen åkte på semester..har haft fullt upp med diverse saker..i dag avslutar jag med att göra om en garderob till vinskåp...blir inte exakt som den ja sett..utan vårt skåp får följa vår inredning..men grunden är densamma! 

 

Härhemma dricks det inte mycket vin..men jag har alltid drömt om ett rustikt gammalt skåp för att samla viner i...

när jag sist var med Emma på lasarettet hittade ja naturligtvis en tjock präktig heminredningstidning..lantlig stil..och lyckan var gjord!

Italiensk bondstil..tror jag lyxet hette!

Ett gammal hönsbur ja, du läste rätt ..typ ett högt rustikt gammalt skåp..som istället för dörrar hade tjocka rostiga stänger och med en lucka som man förr tog ut sina ägg..detta fungerade nu som en jättefint skåp till de fina vinerna!!!

 

Nu på ålderns höst ..och när pensionsåldern håller på att stiga till 75 år så anar jag ett aktivt liv i tio år till..skärpning alla lata gubbar och gummor..håll hjärnan och kroppen i god vigör..för här skall jobbas!

Som kompliment till hundkappen..som trots allt inte är en 100% sysselsättning..tänker jag utveckla mitt liv med heminredning..Starta eget...(då med hjälp av starta eget bidrag hoppas jag)snickeri och färg/form..något skall man väl ändå göra ..mormor får jag vara på lediga stunder!

Morfar får väl köra taxi på lediga stunder..men först inhandla en GPS och riktiga glasögon..trots allt kommer man inte undan livets naturliga åldranden...undrar vad kunderna säger när allt så småningom kommer att gå i ultra-rapid i samhället..var god vänta..vi gör så gott vi kan..kanske blir det den nya slagdängan..på många av Sveriges arbetsplatser!

och kära vänner hur blir det då med dom som arbetar till 75..arbetsskador..vi åldringar har ju lätt för att ramla..eller förlyfta oss..ökar dessa katastrofalt tro..och får vi ersättning..vi får ju inte teckna försäkringar hur som....och kvinnorna som redan haft poblem med att få sina arbetsskador godkända även i yngre dar..ja,det tål ju att tänka på det här..

 

När man sedan faller ifrån..hoppas jag man gör det med ett leende på läpparna..efter att ha utnyttjat varje uns av kapacitet...allt för att Sverige inte skall gå under av alla 40-talister.som sägs ha format detta sämhälle och kört det i botten..fy, du 40 talare..som vi levde/i sus och dus..nu måste vi hjälpa till och ställa allt tillrätta...man måste vara hjälpsam!

 

ja,naturligtvis så hoppas jag att vi alla gamla/unga 65+ a:re kan hålla oss friska och sunda..för inga krämpor får komma ivägen om statistiken FÖR SVERIGE I TIDEN- ekonomi skall hålla hela vägen..och visst känns det härligt att få känna sig oumbärlig..trots hög ålder..vilka Vinnare vi är..det gäller att vara född på rätt årtal!

 

HÅLL UT NI UNGA PENSIONÄRER INTE SKALL VI VÄL BELASTA SAMHÄLLET I ONÖDAN::UT OCH SKAFFA JOBB::KANSKE KAN VI TOM FÅ EN OMSKOLNING::TILL DET VI ALLTID DRÖMT OM ATT BLI!

 

 

   

håll hårt i kronan .du pensionär   ...resten av befolkningen måste shoppa mera..

Dagens Funderingar..från en IDAG mycket nöjd pensionär...........................

Presentation

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14
15
16 17 18 19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Emmalines tel.0705252926

Valpar ..

Valpar finns just nu på kenneln /  


Skapa flashcards