Alla inlägg den 24 augusti 2012

Av åsa eriksson - 24 augusti 2012 17:35

skulle jag faktiskt vilja ha det så här.................


  mysfaktor 100%

Av åsa eriksson - 24 augusti 2012 16:04

när jag läste om Emmalines DJ Lingonräser...


tredje raka klass 1 lydnad..

och en andra placering...

värt att notera/Gratulera  duktiga Husse Mattias/duktiga Lingon...

 



Av åsa eriksson - 24 augusti 2012 15:37

hösten närmar sig..det går inte att undvika,hur gärna man än vill..

lite trötta är Leffe och Jag..vet inte riktigt vad det beror på...men vi brukar komma tillbaks!


Leffe har faktiskt börjat rikta sitt intresse mer och mer till de icke svenska springande hundarna så att säga..då i ren nyfikenhet..

han har inte lagt ner något större intresse för detta förr om åren..men nu är hans ögon stora och fundersamma kan jag lugnt konstatera...inget nytt svarar jag honom när han vill diskutera..vet att diskussioner förekommer hett nere vid kappbanorna..om det kluriga förhållandet ..stamtavlor...tyvärr som jag ser det så finns t.om parningar med bara 2 generationer uppsatta /resten är rena gissningsleken!


ny stjärna /whippet

280 m 16.95


det måste ha blivit fel på klockan..den måste ha fått toksnurr..om det nu inte är fel på hela j.dra systemet..over there!


vi andra kan känna oss blåsta på konfekten...whippet på kappbanorna..kommer så småningom tyvärr att bli en gissningslek ..om äkta vara/eller inte...för själv anser jag att en whippet slutar vara whippet ..när den springer snabbare än många  greyhound...och nästan lika snabbt som den bästa greyhound..


Greyhoundsägarna får känna på motstånd rent tidsmässigt ..undrar hur det känns att bli slagen av en whippet..

Ja,gott folk...visst ter det sig uppkäftigt men whippet håller på att bli en riktigt sjutusan till tävlingsmaskin som man kan få hur snabb som helst om man får tro på resultaten.......och over there så är det extra extra att äga/föda upp ..det förstår jag ..när jag tittar på deras planerade valpkullar/importer...riktigt imponerande hur man kan/vill/törs!!!!!!


ställa sig i valpkö...näää...

men tävlandet då..

ja,det kommer kanske att bli en särskild klass för dessa fartvidunder../med kluriga stamtavlor/vad vet jag..för alla vill ju vinna..men jag vill helst slippa kanonkulorna...som springer 280 m 16.95

för tyvärr så kan ingen/ingen få mig att tro att en normal whippet kan springa snabbare än en greyhound.

Tråkig läsning..??

tycker jag med!


 








Presentation

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Emmalines tel.0705252926

Valpar ..

Valpar finns just nu på kenneln /  


Skapa flashcards