Alla inlägg den 8 januari 2013

Av åsa eriksson - 8 januari 2013 09:26

och allt börjar rulla på i gamla spår igen..skönt med vanliga veckor...för många börjar kneget och skolan..men jag tror att de allra flesta uppskattar att känna sig behövd och att tillhöra livets sociala bit..

där faller jag ibland /men så går jag bort till barnbarnen och vips så tillhör man en social bit i samhället/familjen igen..


Märta börjar arta sig..så snart kan även jag ta hand om tösen..Maja/Emma har fullt upp med sina nya rum..sista handen på rummen gjordes i går kväll..rummen är betydligt mindre/men mera tonårs-stuk .. jättemysiga!


Märta får det största rummet /behövs ju en vuxensäng /spjälsäng och jag tror att det planeras syrum där också..symaskinen /julklappen står  ouppackad..men jag hoppas att även småflickorna får börja träna på den..Maja går ju numera i slöjd och första terminen var träslöjd..denna/ syslöjd..Maja uppskattar  aktiviteten..samt att dom får åka skolbuss ..kan tänka mig att dom känner sig stora...


Hundarna har nog lite långtråkigt ibland..Breezan sätter fart på alla ..och det gillas inte..inomhus !

Juliet/Jackie har slutat löpa..så nu väntar vi på Häxöl och Breezan..först ut blir nog den sistnämnda ..kan tänka mig början på mars/Häxöl när Breezan kommer i valpveckan..ja,dom har verkligen delat upp sig..


Vi får börja tävlingssäsongen med bara DJ Black Jack..i juni kan Breezan starta upp..

vi hoppas på en bra tävlingssäsong för vår uppfödning..vi är ju bortskämda med fina resultat över lag..Örebro Hundkapp har satsat på utställning..i mars..

och tiden får utvisa vilka som vi kan ställas ut..

ni som undrar var resultaten är från 2012 så kommer dom att läggas in på respektive hund..har inte fått mig själv att agera ännu..men det kommer...och som ni ser så innehåller bloggen numera inte så mycket tävlinginfo som under tidigare år/inte för att det gått dåligt utan mest för att jag inte har den rätta gnistan /mot slutet så fick jag även känslan av ett tävlande även på bloggarna ..det räcker så gott med det på banorna....

Motivationen räcker inte hela vägen i mitt fall numera...men visst finns suget efter tävlandet kvar/och jag tror att även detta år kommer att ge oss många fina minnen...vi har pratat om  ett mer utbrett samarbete mellan Sofi/Janne /och vår kennel..på banorna och i avelsarbetet...det är ett måste/vi äldre stöttar de yngre/tvärtom!



Ett tomrum här hemma efter DS  En Stor Stark finns påtagligt kvar..men jag vet att det så småningom kommer att bli bättre..

en röd hund/och med deras personlighet/En Stor Stark sin pappa upp i dagen fattas mig..bara svarta/brindle..finns omkring mig..en Derek/son har funnits  i många år...Derek f.99

En Stor Stark gick bort 2012 ...alltså 13 år..


innan jag fastnar i tunga tankar..vill jag Önska alla valpköpare ett bra år/och alla ni som tycker om att tävla ..ett givande tävlingsår!



Presentation

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5 6
7 8 9
10
11
12
13
14 15 16 17
18
19
20
21 22 23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Emmalines tel.0705252926

Valpar ..

Valpar finns just nu på kenneln /  


Ovido - Quiz & Flashcards