Alla inlägg under juni 2012

Av åsa eriksson - 29 juni 2012 12:08

med sommar..

inget direkt bad/solväder men uppehåll..


fortfarande inget direkt sug efter hundkapp..skämtsamt kan man översätta det så här..

hundkappen sägs finnas i blodet..nu när jag fått nytt..så kanske känslan försvann.......


lördag Åkers Kanal Greyhound & Whippetstore ett sponsrat lopp över 550 m


inbjudet till högst klassade..


box

1 Emmalines JJ Sahlin

2 Emmalines DJ Vargtass

3 Sökövintin CA Gibson

4 Emmalines DJ Black Jack

5 Mibisans     Mr Challinger

6 Schaudt´s  Giorgio Armani


vår DJ Black Jack gynnas inte av box nr 4 men väl av distansen..

vet inte om jag hänger med eller inte..tar det imorgon....

Av åsa eriksson - 27 juni 2012 21:31

i kväll sprang Lingon sitt allra första lopp på rundbanan i

Alingsås..motståndet var Litas och NN Sophie....Lingon vann och det kallar jag en finfin debut..och blev en klass 1..vi lyfter på hatten för den fjärde DJ-brodern..och hoppas vi får se Lingon snart på hemmabanan..

Stort Grattis!


Lingon svart täcke..Litas vitt ..NN Sohfi rött

     

Av åsa eriksson - 27 juni 2012 13:19

med halvskapligt väder ..lite sol/lite moln och ungefär 15+

hundarna är pigga som attan..och nu har även lilla Häxöl få spring under fötterna..valpveckan är avklarad och det är absolut första gången som hon kan vara med en säsong ..utan att löpa i juli..nu som sagt är allt avklarat ..men det är attans att hon hunnit bli fem och ett halvt år..


fortfarande tar jag det väldigt lugnt och vi får se om jag följer med till Åkers i helgen..inget som jag idag känner för..lusten och energin är som bortblåst..


kan inte sätta fingret på det hela..jag brukar ju inte ge upp i första taget..oavsett hälsan..

hundarna går bra..eller mycket bra så där sitter det inte heller..

men perspektivet på hundkapp har nog blivit lite naggat i kanterna..det känns på något vis inte som förr..


inbiten hundkappare som jag är är jag lite fundersam över den nya känslan och hoppas att den ger med sig




dagens funderingar/

slutar med en gammalt ordspråk och hoppas jag kan följa det..

ser inget ont/hör inget ont/pratar inget ont..det är bäst så!

 





Av åsa eriksson - 25 juni 2012 20:08

regn och blåst..

12+

ingen sommar

Av åsa eriksson - 20 juni 2012 23:07

resultat

från våra hundar/Emmalines


Emmalines Dj Black Jack..vann sitt lopp..bästa tiden äver medel distans.

Emmalines DJ Kristina Kanel 3:e Bästa tid över kort distans--Täcke Pokal

Emmalines DS Leffe Blond 2:a i graderat--


Grattis till fina tider Placeringar!


här kommer lite Bonusbilder som Lennart Pettersson /Järbo tagit,tack snälla..extra kul när jag själv inte är med..


DJ Black Jack på prispallen som segrare..med Husse(barnbarnet Maja..tvåa Black Knight trea Banana Split

 

Black Jack segrade på sin styrka/snabbhet över längre distanser..sämsta splittid med ca 3 m efter den hund som tog ledningen..och som ökade på ledningen...i mitten på 2kurvan mot 500 buren var han nästan ifatt  och ca 20 m före målgång hade han säkrat segern med  ca 3 längder..mycket att ta igen och dessutom öka avståndet.. som sagt både styrka och snabbhet fodras..vi är stolta över vår lilla tävlingsmaskin..13.7 kg 50.5 cm över havet...snyggt jobbat!


Loppet i helhet ..var struligt..DJ Vargtass gick omkull i första kurvan..som tur vad klarade han sig utan skador....vad som exakt hände får vi se på film ... har nu sett filmen ...där nr 5 går rakt in i Vargtass ..och orsakar vurpan...om Vragtass är på väg in och 5:an på väg fram..kan man bara sia om..tycker ändå inte att några andra hundar mer än Vargtass blir störd  ...dom hänger med bra i kurvan..otäckare än jag tänkt mig!


DJ Kristina Kanel högst upp på prispallen omgiven även hon av Uppfödarhusse/Maja/Emma,tvåa Birr trea Black Light

 

här lite springbilder Kanelen i vitt...

   

Kanelen tillhör dom allra lättaste /minsta tikarna som springer men precis som sin Bror Cashen så gör dom det med bravur..finns inte många i den storleken kvar!

Helgens tävlingar I Järbo Midsommardagen är inte genomförbar för oss.så både Breeze/DJ Black Jack är strukna..kanske blir det träning på hemmabanan istället..vi softar och tar det lilla lugna..hundarna är visserligen som kvicksilver men trädgården står öppen för aktiviteter..

Av åsa eriksson - 19 juni 2012 19:37

soligt men blåsigt..utskriven för denna gång från sjukhuset..mer utredning väntar..men känner mig hyfsat OK..men trött..

Imorgon åker Sofi/Leffe /barnen till Järbo och tävlar..DJ Black Jack över medel/DJ Kristina Kanel över kort distans..

Janne jobbar..jag laddar batterierna och skall försöka att komma med till lördag...då startar även Breezan .


inte Black jacks kanon distans även om det är medel..lite för kort..

hoppas att vädret blir bra för dem..och att maskinen fungerar denna gång..

Lycka till säger jag till Emmalines.DJ Vargtass/DJ Black Jack /DJ Kristina Kanel/DS Leffe Blond!





.

Presentation

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Emmalines tel.0705252926

Valpar ..

Valpar finns just nu på kenneln /  


Skapa flashcards