Alla inlägg under december 2012

Av åsa eriksson - 31 december 2012 10:15

och jag vill önska alla mina vänner ..

  GOTT NYTT ÅR!

Av åsa eriksson - 30 december 2012 14:14

2012/bäst att passa på att tycka till..vad detta år gett mig för vibbar..

läste igenom mina egna inlägg under åren..och visst har jag slagit av på takten..av mitt tyckande och tänkande!


kanske är det för att jag under detta år/eller åtminstone i slutet av året funnit bloggandet urtrist och jobbigt/Ytligt..livet på riktigt som man säger har varit mer givande för mig på sistone..att träffa människor/och att delta i funderingar utanför hundkappen/uppfödning.


Hundkapp och uppfödning är fortfarande en viktig del av vårt/mitt liv..men långt ifrån det som styr vardagen..skall väl ärligt säga att intresset för mig själv/hur jag mår/hur jag trivs med livet/och vad som är viktigt för mig har kommit mer i fokus ...jag ger mig själv mer utrymme..


hundkappen/uppfödning..har under åren gett mig fantastiska upplevelser....men det blir svårare/svårare att se de positiva sakerna.....

kanske dags att sluta..

eller

påbörja något nytt och stimulerande /godbitar är till för att ta vara på och livet innehåller en hel del..det gäller bara att se dem med nya ögon.


Nyårslöftet borde vara att njuta mer av livet innan det är för sent !








Av åsa eriksson - 19 december 2012 11:16

         


                               


Av åsa eriksson - 17 december 2012 11:02

bloggen börjar närma sig tråkighetsfaktor 10 ..mycket händer runt omkring..men jag kommer inte igång med skrivandet/

lätt snöfall några grader kallt..vi överväger att dra in till Västerås...men även där sitter det hårt åt!


Barnbarnen bygger snögubbar /snölyktor,ett önskeväder för dom..lilla Märta växer,sover,äter!

Hundarna har lågsäsong/och laddar batterierna ,det märks att våra hundar tar vara på att bara /vara ..även dom gör som Märta ..inte växer dom på höjden men kanske lite på bredden..denna årstid gör våra hundar gott..dom är ju idrottare av högsta elit under hela 8 månader...från april/november..nu laddar även vi våra batterier /för att så småningom vakna till av vårsolen.


Hoppas ni får en bra dag ..alla läsare och snart nalkas glögg/tomte/klappar/Julefrid!

Av åsa eriksson - 12 december 2012 14:24

lagomt kallt och lagomt med snö..ja,det är ju vinter så man räknar med att det ska vara just precis som det är just nu...ingen favvo för min del.. bara att gilla läget!


Lucia rep..för barnbarnen..Emma fick äran att vara Lucia detta år i skolan..

alltid lika vackert att få vara med om..


Magsjuka har vi haft..vinterkräksjukan..oh,gudars skymning vad sjuk jag varit....hela familjen lyckades Emma knocka denna gång...


Lite allmänt med pyssel ..julstöket närmar sig..


Igår gick en extra tanke till Derek som skulle fyllt 13 år...saknaden finns än i hjärtat.

.

här går också tankarna kring kapplöpning ..vara eller icke vara..

vi har liksom tappat fokus både Leif och jag sedan Jackson hastigt gick bort..tiden får utvisa.


5 hundar har vi nu...mamma BS Juliet på sitt 11 år

                                           DS Element          9 år

                                           DS Häxöl snart     6 år

                                           DJ Black Jack      3 år  samt vårt nyaste tillskott Breeze 2 år..summerar man ihop detta runt just kapplöpning så har vi två race:are ..Breezan börjar sin säsong med att troligtvis löpa i mars...sedan är säsongen fri.....

Black Jack går mot sin bästa säsong rent åldersmässigt räknat.........

har ännu inte summerat ihop årets kappsäsong ..det sitter hårt åt/men den kommer säkert !


Ha en bra eftermiddag/kväll!







Presentation

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Emmalines tel.0705252926

Valpar ..

Valpar finns just nu på kenneln /  


Skapa flashcards