Alla inlägg under mars 2014

Av åsa eriksson - 31 mars 2014 15:55

det kan vi konstatera..

och vi hundkappare kan ju också hålla med om följande

  ha det bra alla vänner!

Av åsa eriksson - 29 mars 2014 18:29

 

Av åsa eriksson - 29 mars 2014 18:23

                 

Av åsa eriksson - 24 mars 2014 09:02

Vårbild på några av Emmalines barnbarn, bilden av Elisjeba´s Görild Arntzen..pappa DJ Kalle Kula..

 

    


Pappa Kalle kula/Kruse i egen hög person..som i dagarna också blivit pappa igen till 6 vappisar/Grattis!


  valpkullen finns i Norge..  

här bilden på mamma/med valpar..och jag säger naturligtvis /Åhh,  en rööd.

.


Av åsa eriksson - 23 mars 2014 08:33

först en liten tur ned till VHS-banan ,där full aktivitet kunde noteras,det är mycket att jobba med,ny sand och ännu mera sand/känns ungefär som klubben har börjat bygga en ny bana..själva kunde vi och några till inte stanna länge eftersom det bar av för besiktning ..tävlingshundaarna måste få klartecken..

Inga större problem..Cashen fick lite tillsyn av sin gamla skada och ser fin ut/liksom Breezan..som vägdes nere vi banan och bör gå ned ett halvt kilo..vi tar det med ro .löp och valpveckor har ju satt sin prägel...

Nu är besiktningen för deras del avklarad och vi börjar trappa upp.


De lite äldre hundarna Häxöl på sitt 7:e år /DS Element på sitt 11:e får sina veterinärkontroller..och mår bra..11:åringen drog omkull Leffe häromdagen men som tur va så kom ingen till skada/Leffe har ju trots allt en ny höftled inop.


För min del så väntar en gråstarrop.inom 3 månader..vi hoppas den blir lyckad..

Proppen i vä öga hade försvunnit ,och det var en positiv utveckling..


Detta år får också gå i planeringens tecken..

mycket av /saker/ som fått stå över ,börjar sakta ta form igen!


Sommaren/våren får vi hoppas blir lika underbart skön och lagom som år 2013/ vilken sommar/

Vi hoppas på många lagom/med toppar naturligtvis..


Ha en skön söndag mina vänner!





Av åsa eriksson - 17 mars 2014 10:16

från början var ju tanken att bara använda denna blogg till hundnyheter/Emmalineshundar...men med tiden så utvecklades den till min alldeles egen dagbok,med fri insyn för alla som var nyfikna/intresserade/det var/är skönt att kunna skriva av sig och när jag kikar tillbaka på mina inlägga som handlar mest om hundlivet i stort/så saknar jag alla fina kommentarer ..och Lycka till/Grattis/krya/..nu har FB tagit över och det är ju där man kan återfinna sina vänner..


Bloggarna används numera till enbart dagbok som visserligen kan följas av andra ..men aktiviteten runt bloggarna har minskat!


Själv skriver jag bara när andan faller på..

Resultaten på hundsidorna för resp.hund har stått stilla under en lång tid..

men jag kan roa mig att titta tillbaks på lite av varje som hänt/och bilder finns från händelsrika år..


Har fått lite påbackning om att vi inte kan nås så lätt/inget telnummer/inga hemsidor står utsatta ang.vår kennel off....skall bättra mig/och en hemsideändring är gjord på SKK:s uppfödarregister..

uppdatering med mailadress/telnummer finns  på bloggens registersida hö/under  rubriken uppfödning/importer från 1999

Jag hoppas att uppdateringarna hjälper er att hitta oss i uppfödardjungeln...

Vi har legat på latsidan när det gäller att visa upp vår kennel offentligt/det har liksom bara rullat på ändå/skärpning/bättring lovar vi !

Presentation

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Emmalines tel.0705252926

Valpar ..

Valpar finns just nu på kenneln /  


Skapa flashcards