Alla inlägg under september 2014

Av åsa eriksson - 25 september 2014 11:12

Välkommen Sofi/som delägare i kennel Emmalines..känns skönt att veta att namnet och kenneln kommer att leva vidare!

Välkommen säger vi också till vårt nytillskott/2 åriga whippethanen Ribbes Gingko ..

går allt som det är planerat väntar vi på valp till våren..som säkert unghunden kommer att glädjas åt/


annars är det rätt lugnt på hundfronten ,unghunden har fått lite extra tid..och men oj vad smidigt det har gått/Cashen 5 år har varit femstjärnig  läromästare ,samtidigt så har Breezan lärt honom hyfs/gamle Poggy har visat på kissrundorna/ Märta löpte /så där vart det totalstopp..nu har det lugnat ned sig och man undrar ibland var unghunden /nykomlingen är någonstans..vi får hoppas att det håller  sig!  

Gingko väger idag 14,5 kilo/lite mer massa/muskler/vid vuxen ålder skulle jag tro att han slutar på runt 15 kilo/till sina 51 cm  tycker jag det är perfekt.. 


Jag själv då/ mår bra,men.. /skulle vilja byta ut ordet /vissa/det är så intetsägande /och leder oftast till onödiga missförstånd..vet egentligen inte varför det ordet används överhuvudtaget ,men tyvärr så görs det/och oftast i negativa syften!

Så ordet vissa /dissa det!




Av åsa eriksson - 21 september 2014 12:58

snart 2-åriga hanen Ginko ...

 

omkring 51 cm

Av åsa eriksson - 21 september 2014 12:28

massor av nyheter :

Janne fyllt halvt sekel och det firades i Tannådalen ..hela familjen /dock fastnade bara hundar/ungar på bilderna..

           

Lilla Märta

har fyllt 2 år..så sent som igår den 20.9

 

våran pussgurka med glimten i ögat/ Grattisar i massor!


Opereret mitt högra öga/så nu kan jag se klart på livets överraskningar/Härligt!

Mina väninnor bjöd ut mig till stora staden Västerås /med vin och mat på Västerås nyaste inneställe..

som en försenad 70-års present/kunde inte bli bättre/Tackar allra finaste Gun-Britt/Marita/Gunilla/Kristina!


naturligtvis en bild av en 48 årig Åsa..som nog var den bästa tiden i mitt liv..

Ha det gott!

 


Av åsa eriksson - 2 september 2014 09:45

ligger mycket i dessa ordspråk..och för mig står de för en förbättring i livets snårskog, att bara använda sig av ordspråken rätt upp och ned kan man  göra ..

för mig står de för att tänka till!


Hösten är idag och vi kommer inte ifrån fakta/och så här i Valtider så gnuggas geniknölarna ordentligt hos de flesta hoppas jag,debatterna kanske inte ger vad vi söker men efter katastroferna i Sverige så har jag börjat tänka om..


Det pratas mycket om positivitet men jag anser/påstår förtfarande att bara vara positiv är att gå med skygglappar och får varken människor eller samhället att utveckla sig/ Utveckling består att angagera sig / ifrågasätta / kritik hör givetvis till..

det handlar då inte om kritik på personlig nivå  utan kreativ kritik som kan leda till förbättring..

Allt detta om positivitet i alla lägen tror jag INTE på/

Jag måste faktiskt säga att rent personligt så mår jag attan så mycket bättre när jag ärligt förtjänat en klapp på axeln när jag gjort något gott/bra!


Naturligtvis så kan dessa åsikter blandas ihop med gnäll / av människor som alltid gnäller/man kan också tänka positiva tankar om att vara negativ..klurigt!


Skulle vilja säga /Debattera mera,men lär er debattera rätt  och med respekt/ärlighet ,

att debattera/diskutera öppet med många samtidigt ger alltid ett resultat som man inte hade väntat sig/nämligen att

de som pratat mest när det bara är få närvarande..för det mesta är helt tyst eller drar sig tillbaka..


Älskar dessa utfrågningar i Uppdrag granskning /Valtider ..och jag önskar att det fanns ett Uppdrag granskning lite varstans ,jag kan bara föreställa mig hur livet skulle förändras..för många av oss!


GÖR OM,GÖR RÄTT /TÄNK OM,TÄNK RÄTT..räcker /täcker alla livets frågor!

Ha en Fin Höstdag !



 





 


Presentation

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Emmalines tel.0705252926

Valpar ..

Valpar finns just nu på kenneln /  


Skapa flashcards