Direktlänk till inlägg 28 april 2016

Häpp..det var längesedan vi pratade kapplöpning

Av åsa eriksson - 28 april 2016 12:35

/ det har hänt en del..men själv tar jag det lilla lugna..

  såg en ny kommentar under rubriken uppfödare..

som undrade varför jag var så hemlighetsfull i mina inlägg /då ang..hundkappens framtid/uppfödaren säger sig också vara besviken på mig ,eftersom jag inte brukar banga ur när det gäller att tala öppet och att det trots allt handlar om hundkappens framtid/ här kan jag väl bara säga som så,det ligger på de olika organisationerna /klubbarna .. ....men önskar naturligtvis att alla uppfödare kunde träffas / snacka igenom vad vi tänker och tycker ang.de förändringarna som skett,då gärna i samspel med de nämnda ..det har/och är fortfarande turbolens ..kan ju också tillägga att en ny klick/generation hundkappare har kommit till med ett helt annat tänk/ whippeten som ren och skär kapplöpningshund,en robustare /kraftigare/större modell ..och som de ser det så är en delning av rasen inget som de sätter sig emot/ snarare tvärtom..något som den gamla generationen hundkappare hittintills lyckats avstyra..du uppfödare som skrivit en kommentar ..du är välkommen att säga vad du tycker/tänker om hundkappens/whippetavelns framtid..

 

hundkappens framtid

är ett stort frågetecken

och jag kan varken sia om eller uttala mig om hur hundkappen kommer att se ut/fungera om några år..

kanske är den nedlagd för våra whippetar /kanske ser det ut på ett helt annat sätt än tidigare..

däremot vet jag och kan svara för min egen del..

ingen hundkapp för oss      ,om framtiden ser ut som den gjort/gör i dagsläget..

 

vår unghund Jack har börjat skolas in

just på rundbanan

vi får se..hur hans framtid inom sporten kommer att se ut..

 

1 år den 19 april

och han debuterade på Åkers kanal för en träningsrunda

han är 53 cm hög/ 16 kilo tung

en välbyggd trevlig whippethane..

   

även hans kullsyskon Razze/Gunsan fick känna på sand under tassarna ..en lyckad prova på dag!!

 

 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av åsa eriksson - 24 augusti 2017 09:14

nya tag .. livet rullar vidare..med hundar/barnbarn/barn skrivandet kommer jag att ta tag i om några dagar ha en fin dag ..   ...

Av åsa eriksson - 7 augusti 2016 20:05

   det har hänt en hel del.. SM i hundkapplöpning har gått av stapeln..inga hundar från oss anmälda..   dock en Veteran DJ Vargtass SM-vinnare 2011/ och 2:a i semin/4 i sm final 2016 Grattisar! Debuterade gjorde GH-Girpower /ägare Hanne ...

Av åsa eriksson - 7 augusti 2016 20:02


         12 år ..och jag 72 ..det går med rasande fart vill jag lova..   ...

Av åsa eriksson - 23 juni 2016 10:03


  står för dörren.. vi laddar.. och gör som ....   ...

Av åsa eriksson - 23 juni 2016 09:45

  är klar för licens/ månad juli.. senast sprang han tillsammans med Irwin/Vito som han kallas.. lämnade ett par längder i start till Vito.. för en gångs skull bytte Vitpår direkt utanför box / gick direkt in..Jack fattade galoppen bytte ...

Presentation

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Emmalines tel.0705252926

Valpar ..

Valpar finns just nu på kenneln /  


Skapa flashcards