Direktlänk till inlägg 24 augusti 2011

lite spännande

Av åsa eriksson - 24 augusti 2011 13:23

nyheter från Probaxon och syster Bubble..som har skolats in på rundbana ..gräsunderlag

gått med hund och ur bur..sist var träningen över 350 m 22.65 och om man jämför lite för skoj skull..och det vill man ju gärna.. så presterade denna unga dam  12 månader om några dagar den andra bästa tiden på den sträckan i Finland.. då bland tikar..

 

Lovar gott ..

skall bli spännande att se vad Breezan så småningom kan prestera..här handlar det ju om sandbana ..betydligt tuffare för en unghund..

 

kul i alla fall med syskonen som ligger ett snäpp före .

 

Här hemma kör vi ju bästa tiden av alla ..inklusive hanar ..sitter i sedan gammalt.

 

Onsdag redan och lite uppladdning innan tävlingen skall göras..

vädret är bra inget regn ännu i sikte..

får se till helgen..

 

städat och möblat lite grann ,andra dagen nu..verandan har också fått sitt,samt inplockninga av div.sommarmöbler

ligger steget före ..hösten brukar komma med stormsteg och man brukar få skynda sig in med allt..

Nu är det mesta gjort ..men naturligtvis så njuter vi av sensommaren ändå!

 

Har lovat vårt barnbarn Maja att fixa hennes rum..hon har ritat och donat och berättat hur hon vill ha det..och det finns några saker som hon gärna vill ha från oss med sig hem till sig..naturligtvis får det bli så..bl.a en vikskärm ett skrivbord kominerat som toalettbord..gardiner samt överkast...allt finns i mormors gömmor..lite japansktinspirerat vill hon ha...

 

 

Emma vill natarligtvis ha hjälp hon också..men vi har bestämt att göra ett rum i taget..så hon har fått lite extra betänketid..och det är ju bra för mig också..

 

Ibland är det skönt att skingra tankarna med annat än hundar..och jag bistår mina barnbarn så gärna med lite hjälp....

 

Morfar muttrar om jag drar igång något projekt här hemma..han är nog väldigt less på att flytta möbler ..numera gör jag sånt själv..

och några perioder om året så får jag värsta rycket...mycket nära nu!!!!!!!!

 

ENERGIN FLÖDAR.

 

 

 

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av åsa eriksson - 24 augusti 2017 09:14

nya tag .. livet rullar vidare..med hundar/barnbarn/barn skrivandet kommer jag att ta tag i om några dagar ha en fin dag ..   ...

Av åsa eriksson - 7 augusti 2016 20:05

   det har hänt en hel del.. SM i hundkapplöpning har gått av stapeln..inga hundar från oss anmälda..   dock en Veteran DJ Vargtass SM-vinnare 2011/ och 2:a i semin/4 i sm final 2016 Grattisar! Debuterade gjorde GH-Girpower /ägare Hanne ...

Av åsa eriksson - 7 augusti 2016 20:02


         12 år ..och jag 72 ..det går med rasande fart vill jag lova..   ...

Av åsa eriksson - 23 juni 2016 10:03


  står för dörren.. vi laddar.. och gör som ....   ...

Av åsa eriksson - 23 juni 2016 09:45

  är klar för licens/ månad juli.. senast sprang han tillsammans med Irwin/Vito som han kallas.. lämnade ett par längder i start till Vito.. för en gångs skull bytte Vitpår direkt utanför box / gick direkt in..Jack fattade galoppen bytte ...

Presentation

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12 13
14
15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Emmalines tel.0705252926

Valpar ..

Valpar finns just nu på kenneln /  


Skapa flashcards