Alla inlägg den 1 november 2011

Av åsa eriksson - 1 november 2011 17:04

över 320 m Åkers Kanal

lopp inbjudet till de 12 högst klassade hundarna

semi och final

 

högst upp och segrare Moon Quake Shake  20.76

 

till vä.

2:a plats Bryan Adams 20.84

 

till hö 3:e plats DJ Black Jack 20.92

 

utanför pall 4:e plats Black Knight  20.93

  strukna hundar lottades..5:e Banana Split 6:JJ Sahlin

 

Av åsa eriksson - 1 november 2011 09:22

helt plötsligt så är man i början på den långa vintern.....

När man tittar på superpigga hundgänget, våra tävlingsmaskiner som har hållt igång sedan april månad..så förundras man ...

 

det gäller nu att varva ned med förstånd,vilket är lika viktigt som att trappa upp träningen...inget är så enkelt som det verkar om hundarna skall må så bra som möjligt...

 

De äldre hundarna är det ju inga problem med..de lunkar på likadant över hela året..unghunden Breeze är det nog värst med hon är full av energi..och har gjort sin inskolning  på banan klar för längesedan..dvs att hon klarar box ..munkorg ...springa med annan hund..båda distanserna i kroppen..320m ..510 m

 

DS En Stor Stark har redan börjat trappat ned ..efter en sådär säsong..träningar med brorsan Cash har varit det bästa ..han ger järnet och de två har altid ungefär samma tider..men i tävlingar har det inte lyckats  ....

 

DS Häxöl har vi bara hållt igång mellan löpen..hon har fått springa på banan och gjort i princip samma sak som de tävlande hundarna..

 

DJ Black Jack har precis avslutat säsongen och är i toppkondition..vintervilan får komma sakta men säkert.........

 

Hemma hos Sofi och Janne finns två damer som löper..lite tidigt för Hanna denna gång ..första gången för Zafina!

Breezan har ännu inte löpt och vi hoppas på december-januari..vet att syster Bubsy  har löpt.

 

Barnbarnen Maja och Emma har höstlov....mor hemma och pysslar ..bara det en gudagåva för ungarna..själv skall jag återuppta mina två dagliga promenader.....

ibland faller jag in i lata dagar och de kommer alltid  så här års ..en sammankoppling med  diverse ytterkläder........

 

är en bohem när det gäller vad man skall ha på sig..vill helst gå och slappa med sköna mysiga lätta klänningar gärna långa..det går ju att fixa på sommaren.......men tyvärr inte den här tiden på året.

 

Barfota är ett annat syndrom som jag älskar....svårt att tränga ned just barfotafötter i stora kängor..inomhus går jag 90% utan skor/strumpor..vinter som sommar..tror att jag egentligen har rötter från Afrika.......................

 

Men nu får jag ta mig tusan ta och klä på mig..Leif har ansvaret på sin lott att få ut mig med kläder på..och just nu så vankar han av och an..och ser faktiskt lite ilsk ut..

Fy tusan men så är det ..strumpor..kängor..långbyxor ..varm tröja..jacka..men ännu ingen mössa på..skönt!

Sedan går man ett tag och blir genomsvettig och önskar att man tagit lite lättare klädsel.....

Vädret ..varmt för årstiden!!!!!!

 

 

 

 

Presentation

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10
11
12
13
14
15
16 17 18 19 20
21 22 23 24 25
26
27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Emmalines tel.0705252926

Valpar ..

Valpar finns just nu på kenneln /  


Ovido - Quiz & Flashcards