Alla inlägg under november 2011

Av åsa eriksson - 9 november 2011 11:24

på operationen gör sig påmind i form av rastlöshet....var på kontroll igår ...mammografi en olustig historia i sig,men som jag idag upplever ännu olustigare.

 

Gårdagens upplevelse var delade känslor...pratade med sköterskan att skynda på svaret eftersom det ligger som grund för kommande äventyr..

Antecknar det, svarade hon glatt.

bilderna togs

sköterskan tänkte till och uttryckte sig lite märkligt..tilläggas bör att man blir nojjig..

Åsa jag ringer dig på fredag..det är ju onödigt att du planerar ifall det inte blir något av det hela....

Fint sa jag,men när jag väl var ute därifrån..så började tankarna snurra..vad menade hon!!!!!!!!!!!!!

 

Ja ,nu får jag helt sonika lugna ner mina nerver och tänka klart..tills på fredag..det är som det är inget man kan påverka!

 

Annars är det som vanligt..sol och underbart väder..skall kila över till Sofi med familj..det jobbas en hel del..Ja,då inte av husets invånare utan av andra mer kunniga..numera görs framsidan om till parkering ..blir hur snyggt som helst..trädgård har dom så det räcker ändå .

Nytt  svart tegeltak finns på plats och i vinter blir det badrummets tur.

 

Hundarna är nästan lite för pigga ,allrahelst En Stor Stark(Jackson) han hade nog formtoppats på tok för sent...han är som en unghund som aldrig får nog...t.om Black Jack(Cashen)är lugnare...

 

  sätter in en liten skämtare om min man den store Vikingen.........han har inte bara sysslat med hundkapp i sina dar!.

 

 

 

 

 

 

Av åsa eriksson - 8 november 2011 14:29

Just idag är jag väldigt sugen på någonting gott.......

man kan  ju baka naturligtvis..men man bör ju vara på ett ....  

på ett speciellt humör ..och just bakarhumöret fattas mig.....

idag..men visst ser det gott ut med mandelkubb och kaffe....

 

för att inte snacka om chokladbollar.................................

 

eller vanilj/kanelbullar.......................................
............................

 

kanske imorgon!

 

Av åsa eriksson - 7 november 2011 09:19

den fina hösten fortsätter..tänk om hela vinterhalvåret kunde gå i detta tecken...varmt för årstiden!

I lördags var det VHS medlemsmöte..mycket blev sagt och gjort!

 

Valberedningen jobbar likaså medlemmarna hoppas jag.....en ganska så tung helg...med många minnen, men som för många andra också blev glädjens helg..rättvist fördelat av livet!

 

Att bli varse RIKTIG LYCKA ...är en GUDAGÅVA som man skall vara rädd om som tusan...de allra flesta gånger som man råkar ut för denna känslostorm .. brukar livet i stort bli lugnt och harmoniskt...man känner sig varm inombords och därmed kan man också utan besvär bjuda på sig själv lite mer till andra människor...liksom ringar på vattnet sprider sig känslan.......som man så gärna vill behålla hela livet ut.

 

mina lyckliga stunder är när allt bara flyter på och livet i stort bara är...små bekymmer finns alltid ..liksom funderingar..men när jag lägger mig på kvällarna med äran i behåll och vet att den dagen har jag inte sårat eller blivit sårad själv...och jag har mina nära och kära omkring mig som jag älskar och att bli älskad tillbaka..då är Livet stort!

 

 

Sentimental ..ja,kanske!

Men idag skall jag inte hoppa på någon och slå på käften...skall suga på karamellen LIVET  så länge det går!

 

Dagens funderingar!

Av åsa eriksson - 4 november 2011 13:56

släktingar och vänner!  

en mörk högtid med mycket mystik..

                         

 

  som man gärna vill göra lite ljusare! 

Av åsa eriksson - 3 november 2011 14:15

men snart anländer husse i egen hög person...och då blir det fart under tassarna...

   

Av åsa eriksson - 3 november 2011 14:02

när husse inte är hemma är det lugna gatan...hittar hundar lite varstans..sovandes!  

här brukar jag sitta när jag bloggar..

Presentation

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10
11
12
13
14
15
16 17 18 19 20
21 22 23 24 25
26
27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Emmalines tel.0705252926

Valpar ..

Valpar finns just nu på kenneln /  


Skapa flashcards